۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۵۰

فاکس نیوز تحلیل کرد:

رأی منفی شومر به توافق هسته‌ای آینده رهبری وی را به خطر می‌اندازد

رأی منفی شومر به توافق هسته‌ای آینده رهبری وی را به خطر می‌اندازد

تا یک هفته قبل از «چاک شومر» به عنوان رهبر آتی دموکرات ها در سنا یاد می شد اما موضعگیری وی در خصوص توافق هسته ای ایران، هم حزبی هایش را در مورد ر سیدن او به این مقام دچار تردید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، به نظر می رسد «چاک شومر» سناتوری که از وی به عنوان نفر سوم دموکرات ها در کنگره آمریکا یاد می شد و عنوان می گردید که در سال ۲۰۱۷ میلادی و پس از بازنشسته شدن سناتور «هری رید» رهبر فعلی دموکرات ها در سنا،  وی رهبری این حزب قدیمی را به دست می گیرد، دیگر آن جایگاه سابق را در میان دموکرات ها ندارد. 

این وضعیت به آن دلیل است که چاک شومر با اعلام موضع درباره توافق هسته ای ایران و اینکه با آن مخالف است، میان خود و دموکرات ها فاصله انداخته است. 

بر اساس این گزارش «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان، و سناتور چاک شومر، دو چهره تاثیرگذار حزب دموکرات هستند اما در حال حاضر آنها در دو سوی مخالف میدان ایستاده اند زیرا پلوسی از توافق هسته ای ایران حمایت کرده و شومر با آن مخالف است. از همین رو ممکن است حتی در انتخابات سال ۲۰۱۷  کنگره پلوسی نامزد ورود به سنا شود که در این صورت باید وی را رهبر دموکرات ها در سنا دانست.

نظر منفی شومر درباره توافق هسته ای ایران موجب ناراحتی چهره های نزدیک به «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، در حزب دموکرات شده است زیرا دولت آمریکا از هفته قبل کارزار گسترده ای را برای جلب حمایت حداکثری از توافق هسته ای ایران آغاز کرده و پشت کردن شومر به این کارزار به نوعی وی را در برابر رئیس جمهوری آمریکا قرار داده است. 

مخالفت شومر با توافق هسته ای ایران در حالی انجام شد که لابی های یهودی در آمریکا تلاش گسترده ای را برای جلب حمایت وی آغاز کرده بودند و فقط در ظرف دو هفته بیش از ۱۰ هزار تماس تلفنی با دفتر کار وی برقرار کرده بودند.

کد خبر 2878425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha